Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Stresszmenedzsment tréningek (tréningtermi, "normál" tréningek)

river.jpgStresszmenedzsment tréning: a megküzdés és reziliencia technikáinak megismerése, gyakorlása.  

 

 

 

 

Ebben a menüpontban a "normál", 4-5-6 fős stresszmenedzsment tréningeket mutatjuk be, amely stresszmenedzsment tréningeket remélhetőleg minél hamarabb tudjuk ismét klasszikus formában, tréningteremben, ill. tréningteremben és a szabadban tartani. 

Kezdjük ott, hogy nem minden stressz rossz. Van pozitív stressz! Stresszmenedzsment tréningünk viszont értelemszerűen annak a stressznek a kezeléséről szól, amelyik káros. Amelyik hatását hosszabb idő alatt teszi meg és könyörtelen. Az elhúzódó (ún. di)stressz miatt csökken a teljesítmény. A stressz elszívja az életkedvét. Az általános adaptációs szindróma első fázisában riadót fúj a szervezet: menekülj vagy harcolj. Aztán jön az ellenállás. Végül a kimerülés. Hogy kinél, mikor - egyénfüggő. Sportoljon! Létfontosságú, de önmagában nem teljes értékű megoldás. Táplálkozzon egészségesen! Rendkívül fontos, hiszen mondjuk az orbáncfűben lévő vegyületek elképesztően hasznosak, de önmagában az egészséges táplálkozás kevés. Ha "csak" egészségesen él, még mindig jön a migrén, valakinél az alvás- és potenciazavar, másnál a depresszió. Van, akinél felborul a koleszterin-szintézis, (innen indul a 2-es típusú cukorbetegség), valakinél megjelenik a vérnyomás-emelkedés, vagy fura mellkasi érzései lesznek. Sok ember elkezd hízni. Banálisnak látszó szénanáthával csönget az allergia. Magyarország egyik legnevesebb üzletemberét autoimmun betegség sújtja, megint másnál jön a gyomor-fekély és elképesztően gyakori a reflux. Végül ne adj Isten rákos lesz vagy ötven körül infarktus. 

 

Hogyan fog Önnek a stresszmenedzsment tréning segíteni?

  • Definiáljuk a stresszt
  • Megismeri a stressz élettani hatásait
  • Diagnosztizálja stresszFORRÁSAIT, (stresszorait)
  • Elgondolkodik majd azon, hogy élete mely stresszorai kapcsán érdemes (ha lehet) reaktivitás helyett preaktívnak lenni, sőt, ahol, és amennyiben lehet, a jövőt befolyásolva proaktívvá válni. 

Ha csak ennyi történne, MÁR ez óriási eredmény, hiszen elkerül rengeteg stresszforrást! 
De ennél SOKKAL :) többet ígérünk!

Egyrészt egy-két "Heuréka", "AHA" rádöbbenéssel a stresszmenedzsment képzésen (is) belekóstol abba, hogy
a kezelhető szituációkat MEGOLDJA. De csak "belekóstol", ugyanis a kezelhető helyzetek megoldására külön tréningünk van, a konfliktuskezelési-tréning. 
 

creekside.jpgUgyanis ennek a tréningnek a lényege nem a helyzetek megoldása. Stresszmenedzsment tréningünk kiinduló pontja, hogy rengeteg stresszort nem lehet kikapcsolni, abrakadabra elhessenteni az Ön, a Te életedből. 

A globális felmelegedést, a kultúrák összecsapását, a (radikális) iszlám terrorizmust, a kábítószer, a túlnépesedés, Magyarország, Európa demográfiai jövője, bűnözés, környezetszennyezés, méhek, fajok kipusztulása, oktatás lezüllése, a munkakultúra degenerációja, közösségi média függés stb. kérdéseket nem fogja tudni menedzselni. A reggeli csúcsforgalomra sincs hatása (maximum indulhat korábban, kérhet home office-t, válthat munkahelyet, mehet metróval vagy rollerrel stb.) 
Érheti Önt vagy szeretteit baleset. Ne adj Isten történhet és előbb-utóbb sajnos történik tragédia a családban. A helyzetek drámai százalékát nem lehet "megoldani". Lehet Ön a világ legjobb kommunikátora, szerezhet pszichológiából PhD-t... attól még komoly stresszterheléssel kénytelen együtt élni. A valóság kemény. A szép lelkű ember, ha igaztalanul támadják, nem könnyen veszi ki este a hátából a késeket. A casco-tól függetlenül félteni kell a kocsit. Lehet a céges honlapon negédes PR-duma a CSR-ről, ha az Ön béréről van szó, akkor "költséghatékonyság" van. Lehet, hogy tényleg megcsalták, vagy valóban átverték, és a barát/rokon nem is tervezi visszaadni a kölcsönt. Semmi jele, hogy a főnök észre venné jó munkáját, sőt...

 

Isten hozott a valóságban.

 

Van, aki képes pozitívan gondolkodni a stresszről, de ez a kisebbség. Aki nem, annak döntő jelentőségű, hogy csökkentse a stresszt. Ugyanis a stressz a stresszorra adott testi-lelki válasz. És ugyanazon stresszor kapcsán le lehet padlózni és fel is lehet a mélyütésből állni. A stresszmenedzsment tréning a reziliencia képességét fejleszti, azt, hogy könnyebben vegye az élet kihívásait. Legtöbbünknek az "autodidakta" megküzdés nem biztos, hogy eredményes. Wellness? Mérhetően és valóban csökken a stresszválasz, de nem szűnik meg a stressz, sőt, erősödhet, ha a szaunában egyedül van és immár zavartalanul tépelődik azon, hogy X munkatársa, hogy lehet "ennyire szemét". Vagy azon, hogy azok az emberek, akiknek Ön ad kenyeret, hogyan lehetnek ennyire trehányak és hálátlanok. Mehet vakációra egy másik kontinensre, de a saját feje elől nem menekülhet el, ha viszi a negatív gondolatait és viszi a nem túl jó érzéseit. Választhatja az alkoholt, a füves cigit, a bőséges vacsora után még két nassolást - de az a kis szerotonin és dopamin eltűnik, viszont a hízás, az inzulin-válasz stb. elindul.
Csak az addikció alakul ki, ami aztán szintén "stresszeli", mert utál a tükörbe nézni, mert ... , mert.... 
  

 

Mi a megoldás?
keljfeljancsijpg.jpgA megoldás - természetesen - részben, bizonyos stresszorok esetén jórészt vagy kizárólag Önben van. A stresszmenedzsment tréning arról szól, hogy Ön kap egy széleskörű stresszkezelési eszköztárat, és a tréningen ténylegesen gyakoroljuk ezeket a stresszmenedzsment eszközöket.
Aztán majd otthon (a mindennapokban) a tapasztalatai, részben a tréningen szerzett tapasztalatai alapján Ön a saját megoldásait fogja használni. Például be fog tudni avatkozni a gondolataiba. Ami miért jó? Mert eléri azt, hogy ugyanazon aktiváló esemény már nem stresszorként jelenik meg a fejében, ami - logikusan - teljesen más fiziológiai választ generál, ami pedig azt eredményezi, hogy Ön nagyságrendileg jobban érzi magát a bőrében, és nem is indulnak el kóros folyamatok a testében. 
Jól használható antistressz-fegyverekkel látjuk el.

Olyan irritálóan primitív tréninget, amely szomorúan bólogatva diagnosztizálja, hogy "hmm, Ön (ún.) A-típus" - azaz tuti a szívbetegség - "tessék ne multitaskingolni", "ez meg az felejtős" nem csinálunk. A "hogyan" kérdést NEM megválaszoló, és jelszavak szintjén maradó tréning olyan, mint amikor a tigrist vega étrendre tanítják.
 

neostopsthebullets.jpgSzerénytelenség lenne azt írni, hogy zseniális a tematika, de hitünk szerint eredményes a tréning. Magunkon is látjuk, hogy mi, miért és hogyan működik. E sorok írója 7 évig jógázott (pontosabban azt hitte, hogy jógázik, amikor....) végül úgy jött el egy vépi jógatáborból, hogy nem bírta a feszültséget egy reggel, konkrétan min. 10-szer néztem meg lopva, hogy még mennyit kell meditálni. Ugye érti? "Még mennyit 'kell' ". És nem a meditációval volt a baj, hanem nem mondták el, hogy az ilyen-olyan fejlettségi (fejletlenségi) fokon lévő résztvevő mit, miért és HOGYAN csináljon.... Ma már tudom, hogy pont az ellentétét csináltam annak, amit kellett volna ...

 

Íme az Ön stresszmenedzsment fegyvertára

  • S-H-K-V technika és gyakorlatok
  • Átkeretezés és lehetőség-pozicionálás
  • Újrafeldolgozás-gyakorlat, avagy "Tom Riddle's diary"
  • A manipulált :) figyelem gyakorlata
  • Stresszfókuszú időgazdálkodás
  • Légzéstechnika gyakorlat, amely aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert és jelentősen csökkenti a stresszválaszt
  • Irányított imagináció 
  • Tudatos jelenlét gyakorlat
  • Meditációs gyakorlat
  • Kapcsolati stresszmenedzsment
  • Alternatív önmegvalósítás; cél, fókusz és "to do list for stress resilience", avagy a stressztűrés érdekében egy spéci feladatlista

 

 

A nyílt stresszmenedzsment tréning résztvevői:
Mindenkit és bárkit tisztelettel várunk. A képzésbe történő bekapcsolódásnak nincs feltétele, nincs végzettséghez, foglalkozáshoz kötve.

 


Ebéd, étkezés
A program során ebédet, a szünetekben frissítőt, kávét biztosítunk.

 

 


Mit kell hozni a stresszmenedzsment tréningre? 
20180423_gemenci-vizitura-64.jpgMinden ügyfelünk tananyagot kap, a minőségi képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk.
A "normál" (smart casual) mellett hozzanak kényelmes szabadidő ruhát ("játszós ruhát) és fürdőruhát is (igen!).
Továbbá az esti (opcionális) vízitúrába épített tudatos jelenlét gyakorlás résztvevőinek külön elküldjük, hogy a tréning "vízitúrás" részére mit kell, célszerű hozniuk. 

 

 

Kérdéseire készséggel válaszolunk: info@mediacomm.hu vagy +36 209 342 760.