Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Online stresszmenedzsment tréning tematika (skype, zoom, meet, webex)

stress-34.jpgSkype-os, ill. zoom, meet, webex programmal tartott stresszmenedzsment-tréningek online tréningként is. 



Az online stresszmenedzsment tréninggel több legyet üt egy csapásra:


Csökkenti a stresszt, stresszválaszt. Erősíti immunrendszerét, az egészségéért tesz rengeteget. Lényeges, mert kisebb eséllyel lesz beteg, ha ne adj Isten elkap egy vírust, akkor a stresszel nem lestrapált immunrendszere jobb eséllyel "lövi le" a betolakodót. A koleszterin-szintézis felborulása, a cukorbetegség, nem írjuk le a hárombetűs szót, a szív- és érrendszeri betegségek, mind-mind sokkal kisebb eséllyel fordulnak elő az Ön életében ha az immunrendszere "topon van". Nem más, később jelentkező, pl. a koszorúerekkel, szívével kapcsolatos betegségek indulnak el Önben. Jogosan a koronavírus-járvánnyal van tele minden, de az áldozatok többsége 1-1.5 év múlva lesz MAJD beteg, a mostani stressz miatt. 

Sokkal, de sokkal jobban fogja magát érezni a bőrében. 
Lesz olyan tréninggyakorlat, amely a negatív hangulatot tudja 20-30, akár 50%-kal javítani. Képes lesz sokkal pozitívabban, nagyságrendileg kevésbé aggódva élni. Ne legyen a szorongás, állandó aggódás az Ön életformája, mert az nem élet, pontosabban az, csak borzalmasan vacak.

Mostanában bizonyos szempontból joggal "trendy" szó a reziliencia. Részben azért került be az üzleti magyar nyelvbe mert nekünk nincs rá jó egyszavas fordításunk. Mit is is jelent a reziliencia? Biztos látott már box-közvetítést. Amikor valaki padlóra kerül, "rászámolnak". Ha 10 mp után "rendben" van, mehet tovább a meccs. Stressz kontextusban az ún. reziliencia a stressztűrés. Az a képességünk, hogy kelj-fel-Jancsik legyünk. A stresszmenedzsment képzés segíti Önt abban, hogy az élet pofonjai után hamarabb felálljon. Ugyanis az élet az élet. A nagyon okos tautológiával azt akarjuk mondani, hogy kihívással mindig fog találkozni. Az élet rendje, hogy eltemetjük nagyszüleinket, aztán szüleinket, hogy lehet, és van, és lesz millió-millió erőpróba az ösvényén. Viszont azon tud változtatni, és ez is célunk a stresszkezelési képzésen, hogy ugyanazon aktiváló esemény ne megrendítő ütés legyen. Ami eddig letaglózta, az könnyebb legyen. Ha a főnök nem is válaszolt egy e-mailjére, az eddig elrontotta a hétvégéjét. Mostantól viszont ez maximum egy mosolyt csal ki Önből.    

A tréningen villámgyorsan elsajátít majd egy könnyű technikát, amellyel az asztmás betegek körében az ún. FEV1 érték (forced expiratory volume of air, mennyi levegőt tud valaki 1 mp. alatt erőltetve kifújni) jelentősen nőtt. Az ízületi problémával küzdők körében az arthritis tünetek csökkentek. HIV-pozitívak körében az ún. CD4 szám nőtt. A CD4 életbevágóan fontos sejtünk, sokan T-sejtnek, fehér vérsejtnek vagy T-limfocitaként ismerik. Ők immunrendszerünk "hősei", "A" védelem. Egyszóval a tréning érdemi segítség ahhoz, hogy sok szempontból lényegesen könnyebb legyen megbirkózni stresszt okozó eseményekkel, helyzetekkel, állapottal. Sokszor a stresszorok a fogságukban tartanak. Munkahelyi, ügyfélkapcsolati, egészséggel kapcsolatos, párkapcsolati és millió más probléma, aggódás... erre jött pluszban a koronavírus-járvány okozta stressz. 


 

A stresszmenedzsment-tréning gyakorlás. Meg fogja ismerni a megküzdési lehetőségeket, és azokat meet-en, webex-szel, ill. a skype, vagy zoom előtt ülve kipróbálja, gyakoroljuk. És ezeket kell majd a dolgos mindennapokban ismételten gyakorolni. Olyan, mint, amikor valaki betanul egy gyógytornát, és utána otthon végzi a gyakorlatokat. 

there-is-no-spoon.jpgVagyis a tréningen Ön kipróbálja mindazon technikákat, megküzdéseket, stresszoldásokat, amelyeket utána a nagybetűs életben, a mindennapokban lehet használni, tovább gyakorolni, és amelyek lehetővé teszik, hogy egészséges tudjon maradni ezen kritikus időszakban és után. 

"A hullámokat nem állíthatod meg, de szörfözni megtanulhatsz." (Zinn)

 

 

Online stresszmenedzsment-tréningek tematikája:

sziklamaszo-34.png

 

 

 

 


Bevezetés, mit kell tudni a stresszről

  • Először kicsit megismerkedünk, hogy ne  vadidegenek nézzék egymást a monitorokon.
  • Majd tisztázzuk, hogy mikor mit fogunk érteni a fogalmakon. Köznapi értelemben a stressz a minket érő hatás, holott Selye a stresszt a stresszorokra adott válaszként definiálta. Az "aktiváló esemény" észlelésekor történik bennünk sok reakció, és ezen reakció-komplexum a stressz.
  • Nem hisszük, hogy újdonság lenne, de azért lehet, hogy egy kicsit meg fog ijedni, mert rájön arra, hogy Ön (is) egyfelől a Jóisten / evolúció szenzációs alkotása, de az Önt jelentő vegyi / biológiai gyár, az Ön lelke és teste sérülékeny. 
     

Ön és stressz

  • Hol tart az "elfáradásban"? 
  • Simo Häyhä, a fehér halál története. Az úriember a finn-szovjet háború hőse, a valaha élt legeredményesebb mesterlövész. 96 éves korában halt meg és valami fontosat tanít nekünk a stresszmenedzsmentről.  


 

Megküzdés a stresszorokkal
kendo-training.jpgÉlvezetes tréningmunka vár ránk. Következik az egyes megküzdési módok ismételt gyakorlása, hiszen a tréning tréning. Gyakoroljuk mindazon technikákat, stresszoldásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy ne folyamatosan "agyaljon", tudjon aludni, az immunrendszere a "topon" legyen. Például megtanul lélegezni! :))
Van, akinek a kalauzolt imagináció lesz a kedvence, van, aki a tudatos jelenlétre "kattan rá". Van, akinek az újrafeldolgozás segít majd. Az is lehet, hogy rájön majd: Ön sokkal "mélyebb", mint azt valaha is gondolta. Elindul egy más tudatosság - jobb szó híján leírjuk - a megvilágosodás útján. 
Rájön arra, hogy az élet és a halál között egy pillanat van, mégis az élet éveit, évtizedeit vesztegetjük azzal, hogy a jövőtől félünk és a múlt sérelmein rágódunk, ahelyett, hogy a MOST-ban JELEN lennénk.  
Szóval, de ez "bónusz melléktermék", egy spirituális utazás kezdete is lehet a tréning. De ha csak annyi fog történni, hogy nem a dohányzás, az alkohol, az "anyag", a nassolás, vagy a marokszámra bekapott nyugtató lesz a "segítség", már rengeteget elért. 

 



quaritch-speech.jpgKoronavírus.... Lehet, hogy látta az  Avatar című filmet. Ha nem, nézze meg :). Ha megnézi, Ön is élvezi majd Stephen Lang szenzációs alakítását General Quaritch szerepében, aki a filmben biztonsági főnököt alakít. Az Alpha Centauri egy gázóriásának egyik holdjára érkező újoncokat brutálisan őszinte köszöntővel fogadja. A lényeg. El kell fogadni, már nem Kansasban vannak, hanem a Pandorán. Egyszerű a helyzet. Ha túl akarod élni, betartod a szabályokat. A Pandora-szabályokat. És. "You need to cultivate a strong mental attitude". Hát a koronavírus-járvány is ilyen. A színház, a buli, koncert, Sziget-fesztivál, plázázós cukrászda felejtős, vagy ha be is mész valahová, a maszkok folyamatosan emlékeztetnek és ez stresszválaszt vált ki. Vagy lehet, hogy már csak kétszersült van otthon, ha pedig kenyeret szeretnél be kell menni a zsúfolt Tesco-ba. 
A különleges helyzetben nem elég keményen dolgozni, okosan kell segítenie saját lelkének és testének.



gunslotsofgunsjpg.jpgErre vannak kitalálva a megküzdési "technikák", és ezeket fogja gyakorolni, (bocsánat az igekötőért ...) "begyakorolni" a stresszmenedzsment tréningen. A gyakorlatok között lesz olyan, ami néhány másodperc, és lesz, ami 5-10 perc. Mind segít. Mindegyik őrködik a lelki és testi egészségén. Mindegyik javít a hangulatán! Bocsánat a szerénytelenségért! A stresszmenedzsment tréning, az együtt töltött 4 óra is szuper, de az eredménye egyenesen fenomenális. Elképesztően komoly fegyvertára lesz, ami a testi és lelki jólét megtartását teszi lehetővé. Sokkal "ügyesebben" tudja majd felvenni a stresszorokkal a küzdelmet:

  • Sz-G-É-K-V technika és gyakorlatok
  • Átkeretezés és lehetőség-pozícionálás
  • Újrafeldolgozás-gyakorlat, avagy "Tom Riddle's diary"
  • A manipulált :) figyelem gyakorlata
  • Stresszfókuszú időgazdálkodás
  • Légzéstechnika gyakorlat, amely aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert és jelentősen csökkenti a stresszválaszt
  • Irányított imagináció 
  • Tudatos jelenlét (mindfulness) gyakorlatok
  • Meditációs gyakorlat
  • Kapcsolati stresszmenedzsment
  • Alternatív önmegvalósítás; cél, fókusz és "to do list for stress resilience", avagy a stressztűrés érdekében egy spéci feladatlista


neostopbullets3.jpgAz online stresszmenedzsment tréning rövid, de a tréning után nagyon sok minden NAGYON más lesz... Élete egyik legfontosabb tréningjét ígérjük. 
 

GYIK:

- Ezek szerint "van remény" a stressz elleni csatában?
- Hát persze! A stresszkezelés, a megküzdés a kulcs. Abban a hónapban, amikor e sorok írójának Anyukája született, meghalt Anyukám 4 éves nővére és ugyanabban a hónapban a Nagymamám megkapta a levelet, hogy a férje (a Nagypapám) eltűnt a fronton.
Szerencsére Nagypapám "csak" fogságba esett és a közel 190 centis Nagypapám 47 kilósan jött haza a fogságból, a csontvázat a Nagymamám nem ismerte meg... Kulákoknak minősítették őket, addig verték egy Bibliával a heréjét, amíg nem írta alá a TSz-belépési nyilatkozatot. Békésen élve szép kort éltek meg. Egy-egy tréningünk jó értelemben átlagos résztvevőjének hol van a stressze attól, hogy valakinek meghal a gyereke? Egy koronavírus miatti korlátozás hol van attól, hogy valaki három évig csőre töltött kalasnyikovok előtt robotol, a fogságban hullanak mellette a bajtársak és mindent meg kell enni vagy meghal? 
Az euró árfolyam miatti veszteség hol van attól, hogy mindenét elveszik, sőt, vadidegeneket költöztetnek a házába, akikkel együtt kell laknia?
És végül a krónikus stressz állatorvosi lovaként, a rossz főnök, akár a pszichoterror, a sok-sok munkahelyi igazságtalanság hol van ahhoz, hogy valaki egy faluban él évtizedeken át a kínzóival, látja őket minden nap, és őket védi a kommunista állam rendőrsége?


- Csak "passzív" technikák tréningjéről szól az online stresszkezelés tréning?
- 95%-ban igen. Ez a tréning főleg nem problémamegoldásról szól. Asszertív kommunikációval, félelmetesre csiszolt konfliktuskezeléssel nem fog "megoldani" sok stresszort. Nem fogja "megoldani" a saját maga által okozott stresszt, nem fogja "megoldani" a koronavírus-járványt, a globális felmelegedést, környezetszennyezést, a keresztény Európa megszűnését.
Persze van, amikor a stresszor "menedzselhető". Mondjuk a főnök, aki, hiába nem atomerőműről van szó, megengedhetné, hogy valaki otthonról dolgozzon, de nem engedi. Miért? "Csak". "Mert ez a rend!". "Mindenki bejön". "Ne legyél megint különc". Egyszóval lehetővé tehetné, hogy a munkatárs ne aggódjon, de azért sem.
Vagy. Idősek az Ön szülei, félti őket, de a sógornő nem vigyáz rájuk, sőt, közli is, hogy az "én szüleim nem értek meg ilyen szép kort", ebben az esetben reagálni kell és akkor is meg kell védeni a szülőket, ha az konfliktussal jár. Tehát ha a résztvevői stresszhelyzetekből az derül ki, hogy a stresszor megoldható és megoldandó stresszor, akkor az ilyen esetekre megtanítunk bűvös mondatokat. De a 
problémamegoldó készségek erősítésére ezen a tréningen nagyon röviden térünk ki, amikor muszáj. Természetesen van képzésünk a megoldható stresszorok legyőzésére is, a stressz megoldó készségeket konfliktuskezelési tréningjeinken tudja erősíteni.