Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nyitóoldal

stress-2.jpg

 

 

 

 

STRESSZMENEDZSMENT-TRÉNING
Nyílt és céges tréningként is! 

 

Van pozitív stressz, de stresszmenedzsment tréningünk annak a stressznek a kezeléséről szól, amelyik káros. Amelyik hatását évek alatt teszi meg és könyörtelen. Az elhúzódó (ún.) distressz miatt csökken a teljesítmény. A stressz elszívja az életkedvét. Az ún. általános adaptációs szindróma első fázisában riadót fúj a szervezet: menekülj vagy harcolj. "Flight or fight". Aztán jön az ellenállás. Végül a kimerülés. Hogy kinél, mikor - egyénfüggő. De előbb-utóbb mindenkinél. Sportoljon! Létfontosságú, de önmagában kevés. Táplálkozzon egészségesen! Önmagában ez is kevés. Ha "csak" egészségesen él, még mindig jön a migrén, valakinél az alvás- és potenciazavar, másnál a depresszió. Van, akinél felborul a koleszterin-szintézis, (innen indul a 2-es típusú cukorbetegség), valakinél megjelenik a vérnyomás-emelkedés, vagy fura mellkasi érzései lesznek. Sok ember elkezd hízni. Banálisnak látszó szénanáthával csönget az allergia. Magyarország egyik legnevesebb üzletemberét autoimmun betegség sújtja, megint másnál jön a gyomor-fekély. Végül ne adj Isten rákos lesz vagy ötven körül infarktus. 

 

Hogyan fog Önnek a stresszmenedzsment tréning segíteni?

  • Megismeri, hogy MI a stressz és mik a stressz élettani hatásai
  • Diagnosztizálja az Ön érő stressz FORRÁSAIT, ezek a stresszorok
  • Rájön arra, jobb reaktivitás helyett preaktívnak lenni, sőt, formálva a jövőt, proaktívvá válni. 

Ha ennyi történne, MÁR ez óriási, hiszen elkerül rengeteg stresszforrást! De ennél többet ígérünk! Megtanulja, hogy a kezelhető szituációkat (halogatás, elkerülés...helyett) MEGOLDJA. GYAKORLÁSSAL a megoldáshoz szükséges készségeket fejleszt. Helyzetgyakorlatokba helyezzük, kap feladatokat:

  • Mondjuk egy delegálási feladatot. Egy másik résztvevő is kap (Ön által nem ismert) instrukciókat, Önök egymás felé fordulnak - és lássuk a medvét - indul a "játék"
  • Vagy - mondjuk - intoleráns a szomszéd és elfoglalja a közös tárolót
  • Vagy az egyik munkatárs mindig az Ön helyére parkol 
  • Vagy úszik a projekt ...

Ilyenkor képesnek kell lennie az érdekeit asszertíven érvényesíteni. És természetesen módszertant, a konkrét helyzetre adaptálandó, lépésről lépésre vezető segédletet, sablont tanul. És gyakorolja a metakommunikációt, a rejtett jelentések észrevételét. Hogyan kell elérni, hogy a szomszéd ne szombat éjfélkor centrifugázzon

Gyakorolni fog:

  • Fizetésemelést fog kérni, sőt, azt is gyakorolja, hogy hogyan ne adja meg, ha Öntől kérik! 
  • Asszertív beszámoltatást
  • 'Nehéz' kollégákat kezelni
  • A főnököt menedzselni

A gyakorlás segíti abban, hogy a korábbiakhoz képest sokkal inkább képes lesz a stresszorok jelentős részét menedzselni, kiiktatni. De rengeteget nem. A globális felmelegedést, a kultúrák összecsapását, a terrorizmust, a kábítószer, a túlnépesedés, a Magyarország demográfiai jövője, bűnözés, környezetszennyezés, oktatás lepusztulása, (soroljuk?) kérdéseket nem fogja tudni menedzselni. A kedd reggeli csúcsforgalomra sincs hatása. Érheti Önt vagy szeretteit baleset, ne adj Isten tragédia. A helyzetek drámai százalékát nem tudja "megoldani". Lehet Ön a világ legjobb kommunikátora, szerezhet pszichológiából PhD-t... attól még brutális stresszterheléssel kénytelen együtt élni. A valóság kemény. A szép lelkű ember, ha igaztalanul támadják, nem könnyen veszi ki este a hátából a késeket.

 

 

  • És igen, Cascotól függetlenül félteni kell a kocsit. Lehet a honlapon negédes PR-szöveg a CSR-ről, az 1.000 milliárdos cég 84.000 Ft-tal támogat egy nemes ügyet, ha az Ön béréről van szó, akkor "költséghatékonyság" van.
  • Lehet, hogy tényleg megcsalták. Vagy valóban nem a jó emberhez ment férjhez. 
  • Barátkozzon meg a gondolattal: valóban átverték. A "barát" nem is tervezi visszaadni a kölcsönt. 
  • Semmi jele, hogy a főnök észre venné jó munkáját.

Isten hozott a valóságban.

Na jó, de mi a megoldás?

Túl van az első napon, megismerte, hogy mi, miért játszódik le Önben. Az is világos: döntő jelentőségű, hogy csökkentse a stresszt. De a fentiek szerint sok a gyarló ember, számtalan a stresszor, ergo rengeteg "támadás" átjut a pajzson. Wellness? Lazul az izomtónus, valóban csökken, de nem szűnik meg a stressz, ha a szaunában is azon tépelődik, hogy valamelyik munkatársa, hogy lehet "ennyire szemét". Vagy azon, hogy azok az emberek, akiknek Ön ad kenyeret, hogyan lehetnek ennyire trehányak és hálátlanok. Mehet vakációra egy másik kontinensre, de a saját feje elől nem menekülhet el, mert viszi a gondolatait és viszi az érzéseit. Választhatja az alkoholt, a füves cigit, a bőséges vacsorát - de az a kis endorfin felszívódik, és kellene újra, meg újra. Csak az addikció alakul ki, ami szintén "stresszeli".  

Mi a megoldás?
Aki ezt olvassa, annak nem meglepetés, hogy 
a megoldás Önben van. Mi pedig megmutatjuk, hogyan találja meg. Ön be fog tudni avatkozni a gondolataiba.

 

 

Stresszmenedzsment-tréning 1. napi tematika:

Bevezetés, elvárások, mit kell tudni a stresszről

  • Mi a stressz?
  • A stressz fajtái
  • A stressz hatásmechanizmusa
  • A stressz tünetei

Ön és stressz

  • Személyes stresszorok, az Ön stressz-helyzetei
  • Elégedettségi kérdőív
  • Teszt a munkahelyi stresszről
  • Teszt a stresszes állapot felmérésére
  • Az Ön stresszkitettsége, "fogékonysága", a stresszel szembeni immunitása
  • Mit tesz a stressz megelőzése, ill. a stresszel való megküzdés érdekében
  • Hajlam az ún. 'A' típusosságra teszt
  • Az ún. 'A' típus jellemzői

Stresszmenedzsment-stratégiák, megküzdés I.

  • A stressz igazi, mélyen rejlő OKAINAK feltárása
  • Ötletvihar és csoportos coaching keretében egyéni stresszkezelési megoldások;
  • LEHETŐSÉGEK Önnek

Stresszmenedzsment-stratégiák, megküzdés II.

  • A stressz igazi, mélyen rejlő OKAINAK feltárása
  • Ötletvihar és csoportos coaching keretében egyéni stresszkezelési megoldások; 
  • LEHETŐSÉGEK Önnek

Konfliktuskezelés

Bentlakásos céges program esetén opcionális esti modul:

Irányított stresszoldás és relaxáció jóga-oktató segítségével

 

Stresszmenedzsment-tréning 2. napi tematika:

Asszertivitás

Gyakorlás

  • Kérni, feladatot kiadni, számonkérni, visszajelzést adva bírálni, erőszakmentes kommunikációval érvényt szerezni akaratának

Élete egyik legfontosabb gyakorlata
Gondolataink menedzselése

Gyakorlás
Érzelmeink menedzselése

Mit fog másképpen csinálni. Akcióterv. 

Kérdéseire készséggel válaszolunk: info@mediacomm.hu vagy 06 209 342 760.

 

 

Opcionális vizsga és tanúsítvány
A nyílt képzések/tréningek végén azoknak, akik szívesen tesztelik tudásukat, azoknak nem kötelező jelleggel (opcionális) vizsgalehetőséget biztosítunk. A sikeres vizsgázók tanúsítványt szereznek.
A vizsga nyílt programok esetén közvetlenül a tréning befejezését követi. Számon kérjük a képzés során elsajátított elméleti ismereteket és a tréninges helyzetgyakorlatokhoz hasonló szituációs gyakorlatban kell a tréningcélokat jelentő kompetenciák elsajátítását bizonyítani. 
A képzés eredményességének mérése céges programok esetében (jellemzően) a következők szerint történik.
Vagy a képzés első napja második moduljában vagy a tréninget megelőző képzési igény felmérésekor tartjuk azon viszonyítási alap (benchmark) gyakorlatot, amely az induláskori készségszintet méri.
A képzés utolsó előtti blokkjában kerül sor a zárógyakorlatra, amely zárógyakorlatot (igény szerint vizsgagyakorlatot) videóról visszanézzük. A tréningcélként kijelölt szempontok alapján pontozzák egymást - ismét 1-10-ig skálázott normál eloszlásgörbén a résztvevők - így mérjük az induló képesti fejlődést a fejlesztési célként rögzített kompetenciák mentén.

A résztvevők:
A képzésbe történő bekapcsolódás feltétele legalább szakiskolai végzettség, egyéb megkötés nincs.  


Mit kell hozni a tréningre? Semmit. Minden ügyfelünk tananyagot, ún. workbookot (kézikönyvet) kap, a minőségi képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk.

Az oktatás mikor kezdődik és mikor ér véget?

Az egyes napokon az oktatás 8.15-kor kezdődik, és 17.15-kor ér véget, ezt követheti opcionális egyéni konzultáció, kérdezz-felelek 18.15-ig (ez már igény szerint). Kérjük, hogy az első napon 8.00-ra szíveskedjen érkezni.

Ebéd, étkezés
A program során ebédet, a szünetekben frissítőket, kávét biztosítunk.